Sunday, December 28, 2008

Ari tok dalam sejarah..




Tareh 28 Disember tok belaku setaun lepas, adalah tareh besejarah lam kluarga mak. Sebab pada tareh ya, mak dapat menantu sorang gik...anak mak yang namanya Fiza benikah lam taun ya ngan pasangannya Arizan....Alhamdulillah dah setaun dah ...syukur ke hadrat Allah Taala mudahan rumah tangga nya duak ya tetap aman bahgia dan kekal sampai ahir hayat...walopun blom dikurnia zuriat sikpa, blom masa nya gik..sabar jak....doa mak juak mudahan klak dianugerah anak2 yang soleh dan solehah...Amin !!!!

Yalah idup..mun dah sampei jodoh sik kesiney..jodoh dan maut di tangan Allah...yang berusaha adalah manusia dikpun...mun kitak dah ada gerek, apa nak ditungu2 gik..mun dah rasa sesuey ngan gerek kitak ya masoklah minang, mun nak betunang jangan lamak2, buang masa jak..terus bak nikah, bagus gik..dalam masa kitak dah belaki-bini yalah saat paling bes begerek..macam kedak ninek datok kita marek..cdaknya banyak kenak padu..lom kenal gik bakal laki ato bini ya..bila dah benikah baruk kenal ati budi masin2, Yah...!!! kekal juak cdaknya...mun begerek lam masa dah nikah ya nang bagus menar bah...mun besa masa begerek ya bepegang tangan, becium dan apa2 jak gik nak haram2 dipolah suma datangkan dosa.. tapi bila dah benikah suma ya jadi halal...dakkah bes !!!

Pada sapa2 yang rasa lom ada gerek tapi ingin juak nak begerek dan nak nikah..usahakan lah..Zaman tok xda gik nak bandinkan timbak kah carik perigi ato perigi yang carik timba...sama2 berusahalah. Besanya org laki tok banyak yang penyupan...(dunia dh tebalit kali)..sedangkan ompuan yg banyak tehegeh2 ngan onglaki...xpa, xjadi hal..nak jadi pekara malu ya xboh dilayan gilak..mula2 nang penyupan dak laki tok..pas ya cdaknya ya lah lebih2...menar sik ktk urang laki..???

Mun rasa umo dah lanjut dah tapi lom ada juak gerek, minta jak tolong mak kitak urang encarik k madu ngan kitak ya...rugi besar sapa2 yang xmok nak nikah ...bukan dunia jak..ahirat pun rugi...mun xcayak tanyak ktk ngan urang nak udah benikah ya gak...klak isok mun kitak pun dah nikah bok kitak padah...menar juak kata kak Ross ya..hehe..

K lah ..nyelepat juak kamek tek, kedong ada nak dipakey mukak tenet pagi tok...syukurlah dapat ngirum crita ckit ari tok..
Mun ada sapa2 nak nikah lam taun baru tok klk jangan lupak nyeruk mak juak..k...bye

9 comments:

Zatil said...

Lak insyaAllah mek nikah mek nyeruk kitak k Kak Ross. Tapi lamak gik la nak nikah tok. Hehe.
Aok, mena ya o...nektok dak urang laki penyupan gilak. Kita gik jadi bingong. Hei... Haha.

khairul onggon said...

Untong dapat mak ertua kedak ktk tok eh.. ada mok rekomen anak ktk gikkah?? Hehe..

Salam maal hijrah mak.. Semoga bertambah2 ahli klorga ktk kelak... amin..

ross said...

Zatil : mun dah jodoh sampe xpat ktk madah lamak gik bok nak nikah..tapi mun menar2 dah jadi kelak anta jak surat jemputan ya, insyallah mek datang.


Onggon : makaseh..jgn muji gilak, kembang idong mek klak.
ya rabbi khairul..nak masang gik kah..brapa cukup nya..nak sorang ya gik x kaber,mun gik singal tek bole juak direkomen...bahaya nar ktk tok eh...

Queen@Miz said...

adeh mumy... bila gik nok kmk tok akan muncul owh?? hehehe.. mek nang penyupan aie... udah mek molah 1st step ya merik2 hint..tp urg salu jak ingat mek main2 (sbb kmk tok kali di diat nang salu jenis nok main2 kali nak>???) kesudahannya..nektok kmk udah malas nak mengejar .....kepak udah nyawa mek mumy... otedah..sian ngan ku mpun...

khairul onggon said...

Hahaha.. kmk nak rekomen ngan adik kmklah mak.. Tp mun ktk merik ngan kmk juak kira rejeki lah urg madah hehehe.. guro jak bah..

mim.ya.ra.alif said...

kmk br jak nikah... x sempat nk nyeruk ktk... br nemu blog ktk ri tok... hehehe

ross said...

Dang : apa jakenak penyupan gilak tok..mun dah suma orang penyupan, sapa gik nak mulakan langkah..ujong2 suma ngantong lesen 'Lalo' klak..mun gia main padu jak mok ?..kat facebook banyak juak cdak onglaki penyupan mcm ktk ya Dang..yalah dipadu jak owh..mun stuju klak kamek antar rombongan merisik (haha..terbalit dah tok ompuan merisik onglaki)..tapi xpalah juak tok zaman melinium..suma bole jadi.

Khairul : mun kay adik kitak tek bole lah juak dipertimbangkan tok...nang gik ada 2 org nak dara mek ya..mun kay kitak tek sik mek berani, seram sejuk mek klak..hehe

Mira : sik sempat nyeruk pun xpalah..lambat glak kita kenal nak owh..anyway..Tahniah lah sbb dah jadi pengantin baru..doa mek mudahan jodoh bekekalan sampe ahir hayat..Amin.

changkir said...

menar kata ktk ya mak... kerepak ktk tok, nang berguna juak.. ya lah kali mak kmk di umah nun selalu juak kerepak.. hehe.

kmk tok lom ketemuan gik ngan buah hati pengarang jantung, gunung emas intan payong.. heheh..leh ktk tlg carik hahaha...

nenek kmk, n mak kmk pun kawin padu juak. makin mak kmk ya, seminggu gik nak nikah bok bertemu ngan bapak kmk, ya pun di airport kuching jak katanya.. heheeh..

ross said...

nang jak fakta bah, mun mak kitak ngerepak ya seperti teguran dan nasihat dipadah cdaknya ya..jgn xmok nengar apa nak di krepak cdaknya ya.
duwey !!..kitak tok tek nang gia juak, sama padanlah kitak ngan si Dang..sama penyupan..kmk madu kitak ngan nya jak..senang crita..mok sik..????
contoh bagus dah ada depan mata nak renxo..giney tangar ktk cdak nenek ngan mak ktk..bahgia nak cdaknya ya..Yah !!!..mun gia xrugi bah mun kenak padu..mun stuju ngan cadangan tek padah jak k...pat mek urg pengilan lam taun 2009 tok klak..moga bahgia sampe anak cucu.!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails