Thursday, January 29, 2009

coba kitak diat tok...

BERHATI-HATILAH PADA MEREKA YANG HENDAK PERGI BERCUTI DI NEGARA JIRAN

Pada mereka yang penah pegi ke negara tok (????) ...korang sure ke yang korang sikda makan manok goreng cdaknya? Hehehe ..???
Benar dakkah, macam sik cayak jak???????
Di beberapa tempat di negara tok (????) tikus sawah ada yang dimakan?
Kalo sik ingin nak makannya, ju kita diat jak giney cdaknya molah makanan ya jadi serupa macam manok goreng biasa..
tapi yang paling membedakan adalah struktur tulangnya, tiap binatang mustilah bebeda jadi kita harus belajar anatomi tikus, manok dll.

Hati-hati... ...rupanya macam daging manok....?


TIKUS!!!!



Ditunok untuk nghilangkan bulu nya...?



Dicuci sebelum dimasak.....
Dipotong-potong sehingga menyerupai potongan daging ayam......




Persiapan utk di goreng....




Sebelumnya diberi perencah dolok....




dah siap sedia kay makan....




weeckkk....

kedak daging manok juak?...kaaaaaaaaaannnnnnnn



jadi ...Waspadalah.. ..waspadalah. ..

17 comments:

ross said...

nak nama negara ya (????) jgn dimention..main solan jak bah..bahya takut kita urg blogger suma kenak 'ban' bila post entri yg sensitip..arap maklum...

FaDLi said...

wah wah...nyaman daging tikuss..... hehehe... rasanya sampey menjilat cari...

Khairul Antasha said...

mual mek eh...huhuhu...

uncleawang said...

Kamik tuk tauk benar cara idup dak nya(Negara???iboh sibut OK).Sidak tuk apa juak mahluk yang idup asal sik berachun semua dapat jadi barang Makan SO WATCH OUT!!!!

Zatil said...

Ya Allahhh...rasa nak muntahhh.

WhiteTulip said...

eeee....ya barukkk..tikus pun mok di makan..huhu...ceridak li jakk...

Audio said...

Paling afdal nak, seboleh2nya makan seafood jak rah negara??? camtok. Mek pun penah melancong ke negara??? tok.. coz mek takut makanan sik halal, so mek decided makan kat seafood jak la ehek

ross said...

gelik nak rasa tekak kita diat nak digoreng cdak ya serupa jak ngan manok goreng..cdak rakyat negara ya xpeduli asal dapat dimakan bak kat UncleAwang, jgn jak nak beracun.. mun kitak diat lam parabola jak kisah idup cdak ya nang terok...serupa ngan jiran kita 'tai'..sama jak makan nak pelik2..pokoknya mun dpt pegi negeri ya bak jaklah bekal..sik ati kita was2..

Mira said...

eeeiii...gelik eh...nang sama ngn manok..

kmk penah mkn dagin bebek di indon... kfc pn makan... tp xda mkn brg mkn di gerei

Kelebar Malam said...

nang ada. jgn2 ada juak cdak ctok molah kita mcm ya.. dah lah aku tok nang suka makan di kedei..

khairul onggon said...

eeeiii... uwweeekkkk... pui pui.. gelik kmk mak eh...

tukang ngerepak said...

sumpah..mek sa nak muntah...
yohh...gelik eh..
rupa kdk aym goreng kat nasi aym penyet ya jak

ross said...

mira....apa2 jak makanan nak dijual negara ya..kita musti sangsi juak bah...bahya nar juak owh..xkita tauk giney cdaknya molah...hati-hati jak lah

Kelebar malam... hush !!!..mun ctok adakah nang apa lah..mun ktk suka mkn kat gerai atao kedei2 pasti kan meli di tempat yang kitak pasti urg Islam tulin..jgn makan kat kedei cdak 'cha ya nun alip' ya..dah gerenti makan nak pelik2..bekas tapak mangkok nya nang kak makan babi lah...tauk sik ktk nak kat kedei Bt. Lintang ya ada sebuah kedei seafood cina..rami ada jak cdak melayu makan kat kedei ya, padahal kedey melayu pun ada juak sebelah, tapi suka gik cdaknya makan kedei ya..kedei ya nang masak babi...bayangkan ajak bekas tapak mangkok ngan pisok kay ngerat babi ya..susah nak dipadah urg kinek tok koh..

Khairol...mun nak diperati menar2 nang nak muntah..ehh..giney jak rasanya owh...gelik rasa tekak tok ngenang rupanya ya

Tukangngerepak...malam tadik kmk makan ayam penyet..diat manok goreng ya rasa takut2 juak nak makan..rasa gelik indah...pandey x abis manok ya dimakan, padahal lamak tok tek sampey ke tulang2 diranap..tapi madah ngan dikpun.. tulang manok tentu besar ngan keras..mun nak tikus siknya besar gia (kay mujok dikpun nak makan..haha)

mat said...

tobat mok makan mun dah tauk.

irbika said...

eiii.... nang real cam daging manok! adus!! uwekkk....

MakModen said...

shiohhh.. mesti pusak mek suka!!! mek mok beli eh, k merik makan pusak mek! hahahaha!

Dayang said...

kembang aik liur kamek nangga ehhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails