Wednesday, January 21, 2009

Doa pengaseh...

Dalam Islam digalakkan kita supaya slalu bedoa..mun kita mintak yang bagus ato nak jadi jaik, insyallah, Allah pekenankan doa kita ya..jadi apasalah nya kita bedoa yang bagus2 jak owh..macam nak doa pengaseh pakey laki ngan bini, makbapak ngan anak dan sapa2 jak yang dihajatkan (tapi jgn salah urang)....lebih bagus gik kita makey doa pengaseh dgn bacaan ayat2 alQuran yg betol daripada kita ngagak cdak bomoh ato pak dukun kah nak mintak ubat pengaseh kay pasangan kitak ya...lebih bagus dan berkat agik makey doa ayat AlQuran.

Kamek suka nak kongsi ngan kitak urang ayat-ayat yang bagus diamal lakibini dan pakey kitak urg yang akan ada anak ataopun yang dah ada anak..mun nak pakey anak2 ya bagus dibaca ke makanan cdaknya atau baca kat ubun-ubun dan tiup masa nemiak baruk nak lena tido....

-baca Alfatihah

(klik kan ayat untuk nangar dlm saiz besar)

ada sigek gik ayat(kmk lupa surah apa) klk kmk nyatit agik

mun pakey kitak urg belaki bini ayat tok bagus diamal..sik lelah ditiup ke muka ato makanan...cukup sekadar di amalkan maca selalu lepas tiap semayang fardu..baca lah sampey tujuh kali ulang ataopun sebanyak yg kita suka..macam jadi zikirpun bagus juak. musti tauk tempat nyebut nama pasangan kita dalam doa ya.(nak ada tanda *)


(klik kan ayat untuk nangar dlm saiz besar)

Diarap doa2 tok akan diamal selalu..sesuyey dgn anak dizaman tok nemiak banyak gilak berolah..sak nya nengar kata makbapak asal jak kita rajin ngamal ayat tok..untuk doa kasih syg pun bagus gilak diamal slalu sak kasih sayang ya makin betambah antara lakibini..suma doa dah ada ..tepulang pada individu nak ngamalkanya..dan sigek gik yang penting, setiap kali kita berdoa..YAKINlah bahwa Allah akan pekenankan doa kita...

Usaha dan berdoa lah selalu, Semoga lahirlah anak yang taat kepada ibubapa, juga taat seorang isteri kpd suami dan begitu juga sebaliknya, lebih2 lagi bertambah lah taat hambanya terhadap sang penciptanya, ALLAH swt.

14 comments:

Audio said...

Kamek suka baca ayat Seribu Dinar koh Mami eh XD

ross said...

ayat seribu Dinar ya nang bagus diamal, ya pakey doa rezeki...
ktk diam negeri urg..bagus nar ngamal ayat2 pendindin dirik.baca pagi ptg.ney kita tauk isik ati urg kelilin kita..kadang manis depan ajak..blkang kita cdak main gaok..bab yalah bagus ngamal ayat pendindin dirik..tapi bukannya makey cdak jimat indah..ya dah syirik dah..banyak ayat pendindin bah..mun mok klak merik..

Mawar Kenyalang said...

Oh tima kasih , leh amalkan tok..

Zatil said...

Iyerrr alu nunggah Kak Ross Mami, si Audio ya eh. Nya udah merik hint ya Kak Ross. Hehe. Mun Audio tek jadi ngan anak kitak (Amin...), jangan lupak nyeruk kamek gi pengilan. Haha.

P.S. Patut la kamek eran pahal dolok2 mak mek salu juak niup ubun2/ngusap muka mek masa kecik sambil baca surah. Duhal tok tujuannya tek...

khairul onggon said...

mami.. bagus2 jak entry ktk kali tok.. nang sesuai dengan tema bila mak ngerepak.. patut bila mak merik nasihat :).. kipidap mak..

Nur68 said...

penah didengar tp jarang nanga org molahkedak ya kinek tuk...tq Kak Ross :)

aOne said...

thx 4 tip tok kak ross.. ng berguna mna tok.. ehehe :)

misz_atiey said...

tanx 4 gud infO kak rOs..=)bolah la mek try amalkan tOk oO..=)

noey.rania said...

makasih kak ros dpt juak kmk nyuruh kakak kmk amalkn tuk anak nya nang melawan sik mauk dengar cakap byk tempat dah nya berubat sik juak mauk bait2, kmk pun mauk mgamalkan nya juak :)

Khairul Antasha said...

suka mek maca entry ktk tok..kedak kmk nengar mak mek berkelaka jak..rindu ngan mak eh..

mat said...

makaseh ngan info tok...nang sesuai glak lah entri tok...bila mak dah merik nasihat tok.

ross said...

Syukur Alhamdulillah...bepaedah dan beguna juak krepak 'mak' kali tok..nang dah hajat ati kmk mok nak kongsi info macam tok..sak dapat diamal slalu...leleh aik mata kmk maca feedback ktk urang.besyukur menar2 rasa ati kamek bila ktk suma suka dan mok nak ngamalnya...mun kmk ada gik nak lain klk kmk kah lam blog tok sak dapat kay kongsi sama..ya jak agik nya..tepulang pada dirikpun jak, maok ngan sikmok kitak urang nak ngamalnya...
Bab yalah anak2..bila mak kitak urg ngerepak sikda nya nak nganok ajak2..musti ada terselit nasihat juak lam yabah..sebab mak kita sayang ngan kitalah nya ngerepak...
doa pengaseh kat atas ya bagus kay amal urg yg bok nikah atopun yg dah lamak benikah..rajin2 lah ngamalnya.k...

dayangQaytee said...

maok mek ngamal doa ya juak koh...tq,mama...hehe...mama! kah doa pedinding gik,ma...

**"anak" tak sorg tok nang demand..huhu..**

ross said...

dayangQaytee..
sabar lok..kmk gik nak scan doa yang kmk tulis lam kertas..mun dah ada kelak kmk kah kat ctok juak..nang banyak doa pendindin kat lam Quran..amal slalu mudahan slamat dari segala bahaya...
demand pun xpa..kmk suka.!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails