Saturday, January 24, 2009

kupi 'n' pes agik......

kamek tok nang kaki jalan juak, kat intenet tokpun suka juak teraon-raon maca blog urg lain..sampey lah nemu gik info yang bagus menar kay kita kongsi sama..sbb info tok madah dengan kita pasal memboikot barangan yg nguntung cdak Israel..baca lok kitak info tok sak sama2 maham nakney yang patut kita ikot...

BOIKOT : ANTARA YANG UTAMA DAN TIDAK..(dari blog Al-Muwahhidun)

....Janganlah jadi jahil, apabila kita sakit jantung maka hendaklah makan ubat sakit jantung bukan sekadar menyapu minyak angin di dada…Inilah ibaratnya jika kita hanya memboikot produk tetapi sistemnya kita ambil. Boikotlah sistem dan produknya sekali. Ingatlah Allah s.w.t tidak pernah mengharamkan kita membeli barangan buatan Yahudi dan Nasrani selama ianya tidak diharamkan dalam syariat kita tetapi Allah mengharamkan kita mengambil sistem jual beli Yahudi dan Nasrani, Allah tidak melarang kita jika ada kemaslahatan yang jelas kepada Umat Islam untuk mengadakan gencatan senjata atau perjanjian damai dengan Yahudi dan Nasrani tetapi Allah melarang kita mempercayai mereka, menjadikan mereka teman rapat, penasihat dan pemimpin, apatah lagi mengambil sistem pentadbiran mereka.

Boikotlah Barangan Ini!!

Oleh itu, saya menyeru semua kaum muslimin untuk memboikot barangan berikuit :

1- Sistem Demokrasi

2- Pemikiran Liberal dan Islam Liberal

3- Ajaran Syiah

4- Ajaran Tasawuf Falsafah

5- Pemikiran Feminisme

6- Sistem Kapitalis

7- Sistem Sosialis

8- Common Law of British

9- Undang-undang Sekular

10- Pemikiran Sekular

11- Pemikiran Aqlaniah (Muktazilah Baharu)

12- Nasionalisme

13- Budaya-budaya Barat keseluruhannya


Jika kita berjaya memboikot barang-barang ini, insya-Allah, jika kita berbelanja sebulan satu billion ringgit pun untuk membeli barangan Amerika dan Yahudi, mereka sama sekali tidak akan untung dan kita sama sekali tidak akan lemah dan rugi.

Selagi kita terus menggunakan sistem mereka ini, walaupun semua barangan dalam dunia ini adalah produk kaum muslimin 100%, sama sekali Yahudi dan Nasrani tidak rugi dan sama sekali kita tidak akan untung. Wallahua’lam.

7 comments:

Faizal n Fashitah said...

Secara logiknya.. sik mungkin dapat nak memboikot semua point2 di atas nun. Dah terlambat dah. We should do it since zaman penjajahan lagik. Not now bok nak gago ngan benda tok. Ermm..kenak mek terhidu entry berbaur politik hoh? Okeh fullstop. I hate politik!

kak_ross said...

sidak kinek tok bila jak nengar HARAM mun kita meli barang2 yg datang untung ke cdak Israel ya..ngikot juak melulu boikot sik meli..bab yalah mok dicuci sikit minda cdak ya sak tauk bahwa apa benda yg sebenarnya haram dipadah tuhan ya dan giney rupa, bukannya produk harian yg diuar-uar cdak media ya...pasal point2 kat atas ya nang menar sikpat 100% diboikot, menar kata ktk koh..tapi atleast, diusaha sikit2 boikot kannya..mun kita nak seribu upaya bah.. nak madah jaknya tek, sik perlu nak manas-manas kay, Audio..!!!!!

Faizal n Fashitah said...

Ekekeke.. sikda mek manas Ross eh ehek. Saja jak tek ehek. Muka mek tok nak manas..duhhnakk ekekeke.. XD

x said...

Ada juak mek miker tentang tok ko Kak Ross...lagikpun nak (tok pendapat kamek la...) kamek piker, kita sebenarnya bukan bencik Yahudi, tapi kita bencik apa dipolah sidak.

MakModen said...

menar kata Audio.. blog mek sigek gik malar jak sentuh hal politik, mebi sbb waktu ya mek salu raon2 jumpa blog politik jak2.. depress jadi kamek... haa.. kinek tok bok mek enjoy blogging.. yalah blog mek sigek ya cem stagnant jak.

nok nyuroh rasa depress ya sebab nak, apa lah daya kita orang kecik tok... ibarat kita nak nyuroh orang muang uras lem tong uras bah. tang ada2 jak kita sorang muang uras lem tong uras... org lain semua muang lem sungei.. sampey sakit tekak ta madah sik bagus buang lem sungei. tapi orang semua buat sik dengar jak sebab kita sapa nak ngajar daknya. biar kita dirik jak lah buang uras lem tong uras. tapi sungei ya tetap kotor juak... ee.. ngerico pulang mek tok aih...

MakModen said...

aok, sigek gik mek lupak kak Ross... retinya boleh la kita makan McD tok..? ehehe... sekda bah.. guro jak...

Anonymous said...

kmk rasa nak, semadi kita muang 12 jam kita memboikot apa yang dipolah sidak nya, pa kata kita berusaha untuk memartabatkan apa yang kita usaha dan perjuangkan.. contoh simple nya nak, semadi kita berceramah boikot tok boikot ya, bagus kita ceramah.."makanlah rasamas, 100% kompeni bumiputera..".. jadi nak.. walaupun sidak nya sik rugi, tapi kita makin untung..

dalam hal2 yg ada bau2 politik sikit camtok, kita boh nak pikir negatif, seperti menjatuhkan ekonomi orang lain.. tapi pikirlah yang positif seperti, memajukan business orang Islam dan bumiputera... ya baru namanya business yang sihat..

filosofi kmk adalah..., "if you struggle to increase 10% of your market, u would have indirectly reduce 10% of your rival's market.. but if you try ur best to reduce 10% of your rival's market, doesn't mean that you increase 10% of yours, cos that 10% might have gone to you other rivals.."... renung renungkah lah... ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails