Tuesday, December 30, 2008

Bai-bai 2008 ..welkam 2009 !!!

Ari tok adalah pengujung ari, pengujung bulan dan tareh ahir dalam taun 2008. Tengah malam tok dah masuk ke taun baru masihi..2009...tinggal lah suma peristiwa lam taun 2008..ada yang manis ada juak yang pait..suma jadi kenangan jak...x kurang juak ada yang suk menar lam taun tok tek sebab ada yang dapat gerek baru, pangkat baru, keja baru, jadi pengantin baru dan ada juak yang dapat anak baru..arum bulaknya suma yang baru2 jak lah...suk jak ati nak owh.. Alhamdulillah.!!!
Ya bagi cdak yang dapat kenangan manis 2008... xkurang juak ada kisah sedih lam taun tok...ada yang kenak buang keja, kenak tingal gerek, becerey, putus tunang dan lebih sedih gik mun ada ahli kluarga yang ninggal..nang sedih menar episod lam taun 2008 ya.

Walo apa pun yang dah belaku lam taun 2008 tek jadilah kenangan kisah silam jak..kay nambah sejarah pejalanan idup kita selagi masih ada kat dunia tok...harus juak kita besyukur, umo kita masih panjang dapat nyambut taun masihi 2009 dan taun hijrah 1430 yang bok lom lamak muncul juak. Diarap walo dalam taun apa pun, seharusnya lah kita menjadi yang lebih tebaik dari ari-ari marek dan betambah gik bejaya dibandingkan ngan taun sebelum tok.. Azam apa pun yang kitak urang pasang, moga tecapey lah hajat ya sebelom abis taun 2009 klak.Jangan jak malar masang azam tapi sik juak tecapey.

Ahir kalam kamek ucap juak slamat taun baru masihi 2009 pada suma pembaca blog mek tok...mun nyambut kol 12 tengah mlm klak xboh bekaol..sambut lah dgn rasa syukur dan sederhana jak lah..sesuei dgn kita orang Islam..

8 comments:

c.sepet said...

selamat tahun baru kak ross!
tahun 2008 macam2 jak berlaku dalam idup mek, dari happy ke biasa jak ke sederhana jak ke sedih pun ada juak. 2008 nang byk perubahan bagi kamek.

kak_ross said...

slamat taun baru juak Azai !!
yalah kita tok masing2 ada peristiwa belaku lam taun tok tek...tapi yang bes nya lam taun 2008 kita dapat jumpa banyak kawan baru macam kitak, cdak Zai, netty, shery,renxo juak dan rami gik nak cdak lain ya..

Unknown said...

wah...kak ros...kmk sekda tek??? huhuuh...

c.sepet said...

mena kata kitak kak ross. paling best dapat jumpa kitak dan geng2 lain hariya termasuk dang juak, supan nya malam ya.. hehehe

x said...

Mena ya, mena ya...lagikpun stiap kejadian ada hikmahnya bah. Apa yg tejadi mesti diambik sbagai iktibar & panduan, sak taun depan lak idup kita jadi lebeh indah dari taun tok.

kak_ross said...

otedah ktk Dang ..masa ya tek kmk lom temu kitak gik..nak nama yang mek sebut yalah yang mek temu ...tapi mek syukur juak kenal ngan kitak Dang..kmk sayang kitak Dang..xboh kecik ati bila nama x kenak sebut..boh majuk..k..

Anonymous said...

slamat tahun baru ngan ktk juak kak ros, mcm kmk org mudak2 tok, byk jak azam, malar jak azam betukar ganti.. ktk tek apa azam ktk.. nak dpt menantu baru ka?? heheheh.. apa2 pun, best blog ktk tok..

kak_ross said...

eeh..muji2 indah jak,makasih jaklah renxo....azam mek taun tok lom sempat masang gik..malas juak nyawa nak molah azam baru koh..nak lamak gik lom sampey2..mun nak dpt menantu mcm kitak ya mok juak mek tek...haha ...kay jadi azam baru kmk...
aoklah jgn malas singah2 kat blog mek tok..jgn lupak..neytauk tek nak..kay mujuk ati 'mak mentua'..haha...geliati koh.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails